نحوه استفاده از رینگ لایت. هر آنچه که باید بدانید

تجهیزات مورد نیاز عکاسی
بدون دیدگاه
رینگ لایت

آیا تا به حال به استفاده از رینگ لایت علاقه داشته اید؟
هر روز با عکس های کاریزماتیک حرفه ای روبرو می شوید. آیا تا به حال فکر کرده اید که چه تکنیک هایی برای گرفتن چنین عکس های شگفت انگیز و شگفت انگیزی استفاده می شود؟ بسیاری از عکاسان مد از رینگ لایت استفاده می کنند و حتی اگر تا به حال آن را ندیده باشید، قطعاً عکسی را که با استفاده از آن گرفته شده است در یکی از مجلات مد روزانه خود دیده اید.
نور حلقه ای تاکید بیشتری به صورت و چشمان سوژه می دهد تا تصویری زیبا ایجاد کند. بسیاری از مردم این را در مورد رینگ لایت می دانند، اما نمی دانند که وقتی از رینگ لایت استفاده می کنید، در واقع می تواند سایه های سخت را از پس زمینه سوژه حذف کند و تصاویر را زنده تر نشان دهد.

ring light

Ring Light چیست؟
اگر توضیح بسیار ساده ای می خواهید، پس رینگ لایت در اصل فلاش حلقه ای است که در یک دایره بزرگ نصب شده است. یک دایره توخالی در مرکز وجود دارد که لنز دوربین برای رسیدن به حداکثر نور از نور حلقه نگه داشته می شود. در سال 1952 توسط Lester A. Dine به دلایل پزشکی/دندانپزشکی توسعه یافت. بنابراین، هدف واقعی گرفتن عکس های دندانپزشکی بود، اما پس از آن حوزه استفاده از آن به عکاسی مد گسترش یافت. امروزه رینگ لایت در 3 سایز موجود می باشد. یکی از آن ها چراغ حلقه ای کوچک پزشکی است که در جلوی دوربین قرار می گیرد. دو مورد دیگر در صنعت مد مورد استفاده قرار می گیرند و قطر آنها به ترتیب 9 و 12 اینچ است.

به طور سنتی، رینگ لایت ها در تنظیمات سنگین و حجیم استفاده می شدند، اما اخیراً آنها بیشتر و بیشتر کاربردی شده اند.

Ready to take your photography to the next level?

 

قبل از خرید رینگ لایت، باید فاکتورهای زیر را در نظر بگیرید:
1. هزینه. این اولین عاملی است که به ذهن شما خطور می کند وقتی فکر می کنید با خرید رینگ لایت در کسب و کار عکاسی یا سرگرمی خود قدمی جلوتر بردارید. خرید رینگ لایت در گذشته بسیار گران بود و این دلیل اصلی اجتناب بیشتر عکاسان دارای مشاغل کوچک بود. اما امروزه می‌توانید یک رینگ‌لایت باکیفیت با قیمت ارزان تهیه کنید.
2. حجیم بودن. بسیاری از عکاسان برای رسیدن به مکان‌هایی که برنامه‌های عکاسی خود دارند، باید مسافت‌های طولانی را طی کنند. همیشه بهتر است رینگ لایت هایی بخرید که وزن کمتری دارند و حجم کمتری دارند. خریدن دستگاه‌های بزرگ و سپس ناتوانی در حمل آن‌ها برای عکاسی، سرمایه‌گذاری عاقلانه‌ای نیست.
3. هزینه های تعمیر. هنگام خرید هر محصول خاصی، مطمئن شوید که در دسترس بودن قطعات نگهداری آن را بررسی کرده اید. در مورد چراغ های حلقه، بررسی قیمت لامپ های قابل تعویض آن کار هوشمندانه ای خواهد بود. علاوه بر این، دوام و کیفیت محصول را بررسی کنید و فقط یک محصول ارزان و با کیفیت پایین نخرید. همین موضوع در مورد خرید یک چراغ حلقه گران قیمت نیز صدق می کند. فکر نکنید که فقط به دلیل گران بودن، بهتر از گزینه های دیگر است. معمولا هیچ رابطه مشترکی وجود ندارد و بهتر است خوب تحقیق کنید و به گزینه میانی بسنده کنید.

4. دوام مواد. یک چراغ حلقه ارزان قیمت از مواد نامرغوب مانند پلاستیک نخرید. چنین رینگ لایت هایی بادوام نیستند و در آینده هزینه بیشتری برای شما خواهند داشت.
5. انحراف رنگی. برخی از چراغ های حلقه هنگام استفاده روی محور، خطاهایی مانند انحراف رنگی را در تصاویر نشان می دهند. بنابراین، شما باید ساعت های زیادی از زمان مفید خود را در رایانه با استفاده از فتوشاپ یا لایت روم برای اصلاح چنین خطاهایی صرف کنید. نظرات مشتریان رینگ لایت را بررسی کنید و قبل از خرید در مورد سازنده آن تحقیق کنید.
6. تنظیمات شدت نور. اگر نمی‌توانید در تنظیمات ISO پایین عکس بگیرید یا به دلیل نور خروجی در هنگام کار با دیافراگم‌های بزرگ محدود هستید، نور حلقه به چه درد می‌خورد؟ حلقه‌ای بخرید که طیف وسیعی از تنظیمات دیافراگم را برای کار با آن در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید عکس‌های رویایی خود را در حین استفاده از رینگ‌لایت بگیرید.
7. لوازم جانبی مورد نیاز. برخی از رینگ‌لایت‌ها را می‌توان به دیوار نصب کرد، اما بیشتر آن‌ها باید روی پایه سه‌پایه‌ای قرار بگیرند که می‌تواند سنگین باشد. برخی از رینگ‌لایت‌ها دارای پایه‌های سبک وزن داخلی هستند، و خرید این نوع رینگ‌لایت ایده خوبی است تا بتوانید در هزینه‌های اضافی که باید برای خرید لوازم جانبی خرج کنید، صرفه‌جویی کنید.
8. ویژگی های پیشرفته. برخی از چراغ های حلقه دارای بازوهای خم شونده هستند. می‌توانید با استفاده از مهارت‌های عکاسی با رینگ لایت، ترفندهای مختلفی را امتحان کنید و انجام دهید. ویژگی‌های پیشرفته گزینه‌های بی‌شماری را در اختیار شما قرار می‌دهند، زیرا چراغ حلقه دیگر روی دوربین شما نصب نمی‌شود و قرار است به نوعی استفاده شود.

اینها برخی از ویژگی هایی هستند که هنگام انتخاب رینگ لایت برای خرید باید به آنها توجه کنید. با استفاده از این فلاش های حلقه ای، سفری در دنیای عرفانی عکاسی دیدنی خواهید داشت که در آن می توانید تمام جزئیات عکس خود را با وضوح کامل ثبت کنید.
چگونه از چراغ حلقه استفاده کنیم؟
راه صحیح استفاده از نور حلقه به عنوان منبع نور اصلی این است که نور حلقه را در اطراف لنز دوربین قرار دهید تا فوکوس را در چشم ها ثبت کنید. اما اگر احساس می کنید تجربی هستید، سعی کنید از یک فلاش حلقه ای استفاده کنید. اگر حلقه نور خود را به درستی قرار دهید، می توانید نتایج منحصر به فردی برای عکاسی پرتره خود بگیرید. با این حال، اکثر عکاسان دوست دارند از آن به روش سنتی استفاده کنند.

بهتر است قبل از شروع آزمایش با نور، با استفاده از آن به روش سنتی یاد بگیرید. هنگامی که از این فلاش های حلقه ای به عنوان منبع نور استفاده می کنید، اغلب نیاز به استفاده از پایه های سه پایه دارید، اما چون سنگین هستند، می توانید آنها را روی دیوار نیز نصب کنید. نورهای بالا به شما امکان عکاسی در شرایط ISO کم و فواصل کانونی طولانی‌تر را می‌دهند.
چنین چراغ های حلقه ای از هرگونه اعوجاج در تصویر نهایی جلوگیری می کند و زمان پس از پردازش شما را کاهش می دهد. به همین دلیل باید محصولاتی بخرید که در دراز مدت در وقت شما صرفه جویی کنند. زمانی را که در اختیار دارید ارزیابی کنید و تعیین کنید که چقدر زمان برای ویرایش در مقابل بودجه ای که برای تجهیزات خود در نظر گرفته اید، تعیین کنید تا بهترین تصمیم را در مورد اینکه کدام رینگ لایت برای شما مناسب است، بگیرید.

How to Use a Ring Light: Everything You Need To Know

مهران دادخواهی پور

اگر به تازگی عکاسی را شروع کرده اید و نمی دانید از کجا شروع کنید، یا شاید مدتی است که با دوربین خود عکس می گیرید و می خواهید مهارت های عکاسی خود را بهبود ببخشید، به جای درستی آمده اید سوالات خود را مطرح فرمایید در حد توان پاسخ خواهم داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up